I Ørestad er det grundejerforeningerne, som sørger for at udvikle lækre grønne områder. Foto: GFS Ørestad

Sæt dit fingeraftryk på Ørestad: se, hvornår der er generalforsamling i din grundejerforening

Datoer for årets generalforsamlinger i Ørestads grundejerforeninger er nu besluttet. På generalforsamlingerne vælges bestyrelsen og rammerne, og retningen sættes for det kommende års drift og udvikling i dit kvarter.

Hvis du vil være med at udvikle Ørestad og måske er interesseret i at stille op til bestyrelsen, er det en god idé at komme til generalforsamlingen.

Repræsentanter for de enkelte grundejere har stemmeret og kan stille op til bestyrelsen.

Du kan blive repræsentant ved for eksempel at aftale med bestyrelsen eller beboerforeningen, hvor du bor, at du repræsenterer jer på generalforsamlingen.

Alle grundejere, det vil sige boligforeninger, virksomhedsejere og institutioner, opfordres til at stille med en repræsentant – også selv om man ikke stiller op til bestyrelsen.

Domen i Prismehaven i Ørestad City er et af bydelens nyeste byrum, hvor man kan slappe af og hygge sig - indenfor men udenfor.

I 2021 fik Ørestad City domen i Prismehaven. Det er grundejerforeningen, som ejer og driver kvarterets parker og som besluttede at opsætte domen. Foto: GFS Ørestad

GENERALFORSAMLINGERNE FINDER STED

Grundejerforeningen Ørestad City: 26. april kl. 16.30 – 18.30

Grundejerforeningen Ørestad Arenakvarter: 3. maj kl. 16.30 – 18.30

Grundejerforeningen Ørestad Universitetskvarter: 11. maj kl. 17.00 – 19.00

Grundejerforeningen Ørestad Syd: 24. maj kl. 16.00 – 18.00

Sådan deltager du i generalforsamlingen: Grundejeres kontaktperson/repræsentant modtager indkaldelse med tid, sted, dagsorden, årsrapport mv. pr. mail inden generalforsamlingen. Har du ikke modtaget materialet senest 14 dage før generalforsamlingen, eller ønsker du at deltage, selvom du ikke er repræsentant for din grundejerforening, kan du skrive en mail til kontakt@orestad.net.

HVAD LAVER GRUNDEJERFORENINGERNE?

Grundejerforeningerne står for drift og udvikling af Ørestads veje, pladser og parker og er også del af Ørestad Vandlaug, som sørger for bydelens kanaler og søer.

I 2021 har grundejerforeningerne blandt andet bidraget til et bedre Ørestad med:

Læs mere om de enkelte grundejerforeninger, deres medlemmer og deres projekter her.